Cum să deschizi un service auto cu fonduri europene. Ghid explicativ pas cu pas

Cum să deschizi un service auto cu fonduri europene. Ghid explicativ pas cu pas

  • Data crearii: 2022-04-06
  • Click-uri: 1726
  • Comentariu: 0
Una dintre cele mai rapide, eficiente și ușoare căi de a deschide o afacere profitabilă este prin accesarea de fonduri europene. Utilizând finanțare europeană, nerambursabilă pentru deschiderea unei companii poți elimina cu totul presiunea financiară pe care orice antreprenor este nevoit să o suporte la debutul afacerii sale.

Dacă te-ai gândit vreodată să deschizi un service auto cu ajutorul finanțării europene, atunci te afli la locul potrivit. În rândurile de mai jos îți vom arăta, pas cu pas, toate etapele pe care ar trebui să le urmezi pentru a accesa fondurile necesare deschiderii, utilării sau modernizării unui atelier de reparații auto cu ajutorul fondurilor europene.

Una dintre cele mai rapide, eficiente și ușoare căi de a deschide o afacere profitabilă este prin accesarea de fonduri europene. Utilizând finanțare europeană, nerambursabilă pentru deschiderea unei companii poți elimina cu totul presiunea financiară pe care orice antreprenor este nevoit să o suporte la debutul afacerii sale.

Sigur, atunci când vine vorba de accesul la fonduri europene există multe obstacole pe care trebuie să le depășești în faza inițială, până când vei ajunge în punctul în care să poți accesa efectiv fondurile care ți-au fost alocate. Există mai mulți pași pe care va trebui să-i urmezi și da, va trebui să depui eforturi pentru a trece cu succes de fiecare etapă.

Va trebui să te documentezi cu privire la programele pe care le poți accesa pentru afacerea ta, va trebui să verifici eligibilitatea afacerii tale, eligibilitatea viitorilor fondatori, precum și eligibilitatea cheltuielilor pe care intenționezi să le faci.

După toate acestea, va trebui redactat proiectul care va fi înaintat comisiei, prezentarea acestuia, iar chiar și după aprobarea finanțării, va trebui să te înarmezi cu multă răbdare, pentru că poate trece ceva timp până când vei putea accesa efectiv banii.

Chiar și așa, nu poți niciodată să pierzi din vedere și beneficiul final, real și palpabil al tuturor acestor eforturi, care este deținerea unei afaceri, visul de-o viață al multor oameni, pe care tu îl vei putea în sfârșit realiza, iar asta chiar și cu resurse financiare reduse.

Poate că, la început, procesul de accesare a finanțării europene ți se va părea dificil, însă nu ar trebui să pierzi din vedere faptul că există multe căi prin care poți simplifica acest proces, iar acest articol își propune să facă exact asta. Mii de proiecte de finanțare sunt aprobate anual, iar dintre acestea se dezvoltă multe afaceri de succes. De ce nu și a ta?

Iată care sunt pașii pe care ar trebui să-i urmezi pentru a deschide, utila sau moderniza un service auto cu ajutorul finanțării europene:

1. Alegerea programului potrivit
Înainte de orice altceva trebuie să te documentezi cu privire la programele de finanțare pe care le poți accesa pentru afacerea ta. Fiecare program de finanțare, fie el european, național sau chiar privat are propriile criterii de eligibilitate, iar acestea pot varia foarte mult.

Astfel, unele programe se adresează studenților, alte programe se adresează afacerilor mici și mijlocii, altele sunt orientate către antreprenori debutanți, iar lista continuă. Important de reținut este faptul că fiecare program de finanțare are propriile criterii pentru candidați, pe care e foarte important să le citești cu atenție.

În unele cazuri este necesar ca firma care caută finanțare să aibă o anumită vechime, pe când în alte situații programele se adresează companiilor SRL-D, care sunt firme debutante. Pentru anumite programe este necesară o contribuție proprie, pe când pentru altele candidatul nu trebuie să investească nimic. De asemenea, anumite programe se adresează mediul rural, iar altele mediului urban sau chiar amândurora.

Tocmai de aceea, e important să te asiguri că înțelegi bine condițiile și criteriile de eligibilitate ale unui program înainte de a căuta finanțare pentru firma ta prin el. Dacă vrei să te documentezi cât mai detaliat cu privire la programele de finanțare pe care le poți accesa în 2022, articolul de aici tratează pe larg această tema.

2. Redactarea planul de afaceri
Crearea planului de afaceri este o etapă foarte importantă, atât pentru obținerea finanțării, cât și pentru succesul ulterior al afacerii tale. Un plan de afaceri bine redactat te va ajuta să înțelegi cât mai bine cât mai bine nevoile afacerii tale și, bineînțeles să creionezi direcția în care este nevoie de investiții.

Indiferent că alegi să lucrezi cu o firmă de consultanță sau nu, planul de afaceri este un lucru de care ar trebui să te ocupi personal. În definitiv, nimeni nu va înțelege mai bine decât tine felul în care funcționează afacerea ta, fie că e vorba de un service auto, o stație ITP sau un atelier de vulcanizare sau un atelielier cu aparat geometrie roti

Tu ești cel care știe care sunt echipamentele de care vei avea nevoie, care este costul chiriilor și consumabilelor, care vor fi cheltuielile de marketing, precum și toate celelalte aspecte ale domeniului în care va activa afacerea ta.

Planul de afaceri te va ajuta să clarifici foarte bine care sunt necesitățile reale ale afacerii tale, care este suma totală de care vei avea nevoie pentru a-ți atinge obiectivele, precum și care este orizontul de timp în care vei opera.

Atunci când realizezi planul de afaceri este, de asemenea, foarte important să te asiguri că acesta e bine ancorat în realitate, că este pragmatic și atent calculat, cu marje de eroare oriunde este nevoie, astfel încât să fii niciodată neplăcut surprins de realitate din piață.

3. Pregătirea proiectului de finanțare
Odată ce ai redactat planul de afaceri și ai ales programul de finanțare potrivit pentru viitorul tău atelier de reparații, e timpul să începi munca la proiectul de finanțare, care poate fi diferit în funcție de programul pe care l-ai ales. Fiecare program are propriile criterii de evaluare, cu punctaje foarte clare pentru fiecare categorie, iar punctajul final este cel care va determina dacă vei putea sau nu să accesezi fondurile pe care le urmărești.

Tocmai de aceea, va trebui să te asiguri că proiectul tău respectă toate indicațiile, înainte de a-l depune, iar pentru asta va fi nevoie să citești cu atenție toate indicațiile prezentate în cadrul programelor.

Pentru realizarea proiectului de finanțare poți opta pentru două variante, fiecare dintre ele cu propriile avantaje și dezavantaje. Astfel, poți opta să redactezi personal acest proiect sau să apelezi la o firmă de consultanță.

În cazul în care vei alege să redactezi personal proiectul de finanțare vei elimina, desigur, costurile cu redactarea proiectului care pot ajunge la sume destul de mari, în funcție de programul de finanțare ales. De asemenea, vei avea ocazia să te documentezi foarte bine și să înțelegi în detaliu procesul de evaluare, lucru care te poate ajuta și pe viitor. Totodată însă, te vei expune riscului de a face greșeli care pot atrage respingerea proiectului tău.

În cazul în care vei opta să colaborezi cu o firmă de consultanță, vei beneficia de expertiza acesteia, care te poate ajuta să obții mai ușor finanțare pentru proiectul tău, însă asta la un cost, care poate fi perceput fie la început, fie după obținerea finanțării, în funcție de contract. Cu toate acestea, colaborarea cu o firmă de consultanță nu este, nici ea, o garanție pentru obținerea finanțării, deși îți poate crește considerabil șansele.

4. Evaluarea proiectului tău
Evaluarea proiectelor de finanțare depuse de candidați se face după criterii clare și bine stabilite, care vor fi prezentate dinainte în cadrul fiecărui program. Astfel, fiecare program va avea grile de punctaje ce se vor aplica pentru fiecare criteriu în parte. Spre exemplu, în cadrul programului de finanțare POC 4.1.1, unul dintre criteriile evaluate face referire la procentul din valoarea proiectului care contribuie la obiectivele de mediu, care se evaluează astfel:

≥90% din valoarea proiectului contribuie la obiectivele de mediu – 40 puncte
≥80 < 90% – 35 puncte;
≥70 < 80% – 30 puncte;
≥60 < 70% – 25 puncte;
≥50 < 60% – 20 puncte;
≥40 < 50% – 15 puncte;
≥30 < 40% – 10 puncte;
≥20 < 30% – 5 puncte;
< 20% – 0 puncte (proiect respins).

Criteriile de evaluare sunt importante, pentru că ele sunt cele care decid scorul final al unui proiect și odată cu asta șansele sale de finanțare. Tocmai de aceea, e important să te asiguri că proiectul pe care îl depui punctează cât mai bine la toate categoriile.

De asemenea, dacă observi că scorul tău pentru un anumit criteriu este foarte scăzut, ar fi bine să evaluezi și alte programe de finanțare, unde poate afacerea ta se va încadra mai bine.

Atunci când vine vorba de evaluare, e important să ai în vedere faptul că în acest proces concurezi cu mulți alți candidați, iar în cazul în care punctajul acestora în va depăși pe al tău, se poate întâmpla ca afacerea ta să nu se regăsească pe lista celor aprobate pentru finanțare.

5. Ce ai de făcut după aprobarea finanțării
Munca ta nu a luat final odată cu aprobarea finanțării pentru proiect ci, dimpotrivă, abia începe, dat fiind faptul că majoritatea programelor de finanțare necesită ca beneficiarul să facă investițiile cu banii proprii, iar abia apoi să primească subvenția. Asta înseamnă în principiu că va trebui să îți dozezi cât mai eficient eforturile și să planifici cheltuielile cu atenție, astfel încât să te asiguri că nu rămâi niciodată în impas. În definitiv, deschiderea sau utilarea unui service auto necesită anumite resurse financiare pentru achiziția de echipamente, scule, consumabile sau piese, iar aceste cheltuieli nu pot aștepta prea mult.

Din fericire, chiar și dacă nu dispui de resurse financiare suficiente, asta nu înseamnă că nu ai la dispoziție opțiuni, iar odată cu aprobarea finanțării pentru proiectul tău ți se vor deschide uși pentru investițiile de care ai nevoie.

Mai exact, în prezent, numeroase bănci din România oferă credite punte pentru persoanele care au proiecte de finanțare aprobate, astfel încât aceștia să poată face achizițiile de care au nevoie fără să folosească resursele personale. Astfel, în cadrul acestor credite punte, băncile virează beneficiarilor 100% din valoarea grantului, iar după ce aceștia fac investițiile și obțin efectiv banii, returnează aceste împrumuturi băncii, împreună cu dobânda aferentă.

Condițiile de creditate pentru creditele punte variază de la bancă la bancă, motiv pentru care e important să te studiezi cu atenție și să te asiguri că se potrivesc cu programul pentru care ai obținut finanțarea, Spre exemplu, unele bănci solicită returnarea creditului în termen de 6 luni, pe când altele așteaptă chiar și 24 de luni pentru returnarea banilor.

Lasa un comentariu

Autocom Group Swiss AG