Cum să utilizezi corect un aparat dejantat roti camioane, utilaje agricole | Ghid video cu explicații

Cum să utilizezi corect un aparat dejantat roti camioane, utilaje agricole | Ghid video cu explicații

  • Data crearii: 2022-02-21
  • Click-uri: 253294
  • Comentariu: 0
Ghid video cu explicații
Cum să utilizezi corect un aparat dejantat roti camioane, utilaje agricole

Cum să utilizezi corect un aparat dejantat camioane. Ghid video cu explicații


Fie că vorbim despre vehicule agricole, industriale sau orice alte vehicule de mare tonaj, procesul de dejantare a anvelopelor grele poate fi unul foarte dificil și anevoios în lipsa echipamentelor potrivite. Fără un aparat dejantat profesional, puternic și performant, orice intervenție de dejantare se poate transforma într-o operațiune complicată, necesitând foarte mult timp și efort pentru a fi dusă la bun sfârșit.

Tocmai de aceea, orice atelier de reparații auto care lucrează cu vehicule grele poate beneficia enorm de pe urma achiziției unor aparate dejantat camioane care vor simplifica și vor eficientiza toate intervențiile de dejantare, crescând productivitatea activității de zi cu zi și, implicit, încasările.

Mai mult, cu ajutorul unei masini dejantat camioane nu doar că vei lucra mai rapid și mai eficient, dar vei ușura foarte mult și munca angajaților, care nu vor mai fi nevoiți să depună la fel de mult efort pentru manevrarea anvelopelor grele în poziție, această sarcină fiind preluată de echipament.

Acest lucru înseamnă, desigur, că vei putea maximiza gradul de siguranță al angajaților care lucrează în atelier, eliminând riscul de accidentare în timpul activității de zi cu zi, dar totodată riscul de avariere al roților sau anvelopelor cu care lucrezi.

Un aparat dejantat camioane profesional va fi mereu mai precis, mai rapid și mai eficient atunci când vine vorba de lucrul cu anvelope grele, de mari dimensiuni, producând rezultate mai bune chiar și decât cei mai pregătiți mecanici.

În plus, cu ajutorul unor masini dejantat camioane vei putea să lărgești demograficul de clienți al afacerii tale, adăugând în acest fel noi linii de venituri la încasările de zi de zi ale atelierului pe care îl conduci și contribuind la dezvoltarea acestuia pe termen scurt, mediu, dar și lung.

Există foarte multe beneficii pe care un atelier de reparații auto le poate extrage de pe urma achiziției de aparate dejantat camioane. Aceste echipamente pot avea un impact foarte puternic atât asupra productivității și eficienței activității cotidiene, cât și asupra securității angajaților și a integrității roților asupra cărora se lucrează.

Acestea fiind spuse, este, de asemenea, important de știut faptul că exploarea corectă a acestor echipamente este, și ea, foarte importantă, nu doar pentru buna lor funcționare, dar și pentru siguranța operatorilor și a componentelor cu care lucrează. În definitiv, o masina dejantat roti camioane este un echipament creat pentru a lucra cu sarcini mari, fiind capabilă să opereze asupra unor roți cu un diametru ce poate ajunge chiar și la 2200 de mm.

În consecință, buna înțelegere a funcțiilor și capabilităților unui aparat dejantat camioane este o condiție foarte importantă pentru exploatarea corectă și productivă a acestor. Tocmai de aceea, am pregătit pentru tine, în rândurile de mai jos, un ghid complet, cu instrucțiuni scrise și clipuri explicative, care te vor ajuta să utilizezi corect o masina dejantat camioane profesională.

Echipamentul ales pentru realizarea acestui articol este masina dejantat anvelope camioane Reihmann RHM 1456. Iată care sunt pașii pe care ar trebui să-i urmezi în utilizarea unui astfel de echipament:

1.Poziționarea roții pe platforma aparatului


Înainte de a începe procedura de dejantare, va trebui să distanțăm angrenajul de dejantare față de traversa pe care va fi plasată roata și va trebui să o poziționăm pe aceasta din urmă pe platforma echipamentului. De asemenea, va trebui să mutăm unitatea de control în fața roții ca să putem vizualiza cât mai bine fixarea ghearelor asupra jantei și să ne asigurăm că acestea sunt bine securizate înainte de ridicare.

2.Fixarea și ridicarea roții



După ce roata a fost poziționată deasupra echipamentului, va trebui să trecem la fixarea acesteia în angrenajul de dejantare, lucru pe care îl vom face cu ajutorul unității de control. Astfel, vom apropia echipamentul de roată, iar apoi vom fixa ghearele pe janta acesteia, operațiune care se face automat din unitatea de control. Apoi vom ridica roata, și vom elibera aerul din interiorul său, pregătind-o astfel pentru intervenția de dejantare.

3.Desprinderea talonului de pe jantă

În continuare, va trebui poziționat brațul de dejantare cu capul rotativ asupra părții din față a anvelopei, acționând comanda de învârtire a roții, care va asigura desprinderea talonului de pe janta roții. În timpul dejantării, operatorul va trebui să asigure lubrifierea talonului și a jantei cu ajutorul unei perii de ungere.

Aceeași operațiune va trebui repetată și pentru partea din spate a anvelopei, repoziționând brațul de dejantare și capul rotativ în mod corespunzător și continuând, desigur lubrifierea anvelopei și jantei pe linia de contact dintre acestea.


4.Dejantarea propriu-zisă

După ce talonul anvelopei a fost desprins de pe jantă, urmează să inițiem procedura de dejantare, care de această dată va fi executată cu ajutorul capului de dejantare, pe care îl vom folosi pentru a scoate anvelopa de pe jantă. Astfel, capul de dejantare va fi introdus între jantă și talonul anvelopei, iar apoi acesta va trage marginea talonului în afara jantei, moment în care vom introduce levierul și vom acționa rotirea anvelopei până când partea din față a acesteia va fi extrasă de pe jantă.

5.Desprinderea anvelopei


După aceasta, vom muta din nou brațul de dejantare pe partea din spate a anvelopei și, utilizând capul de dejantare, vom iniția detașarea finală a anvelopei de pe jantă. La fel ca la pasul anterior, va trebui să introducem din nou levierul pentru a fixa talonul în exterior și vom învârti roata până când anvelopa se va desprinde complet.

6.Remontarea anvelopei


Odată finalizată intervenția propusă asupra anvelopei sau jantei, va veni momentul remontării acesteia. Pentru aceasta, va trebui să repoziționăm anvelopa pe platforma aparatului dejantat camioane și să fixăm dispozitivul corespunzător pe marginea jantei. Apoi vom acționa comanda de rotire a anvelopei iar partea din spate a acesteia se va repoziționa automat pe jantă.

Vom repeta această operațiune și pentru partea din față a anvelopei, fixând dispozitivul de remontare pe marginea din față a jantei și rotind anvelopa până în momentul în care aceasta va fi complet repoziționată pe interiorul jantei. Singura diferență este că, de această dată, vom folosi capul rotativ pentru a asigura repoziționarea anvelopei.


7.Finalizarea intervenției

După remontarea anvelopei, tot ce ne rămâne de făcut este să îndepărtăm brațul de dejantare și dispozitivul de fixare de pe jantă, iar apoi să coborâm roata pe platforma echipamentului și să decuplăm ghearele de fixare de pe jantă, după care intervenția de dejantare va lua sfârșit.




Lasa un comentariu

Autocom Group Swiss AG